O szkole
Zespół szkół mieści się w
pięknym i nowoczesnym budynku, który dostosowano do potrzeb dzieci niepełnosprawnych oraz wyposażono w nowy sprzęt i meble. Zajęcia odbywają się
w jasnych i przestronnych salach. Liczba uczniów
w poszczególnych klasach jest niewielka, co pozwala na
indywidualne podejście do każdego z nich oraz prawidłowe zdiagnozowanie potrzeb każdego dziecka. Uczniowie spoza Kalinowi są
nieodpłatnie dowożeni do szkoły. W obwodzie szkoły znalazły się Szopinek, Wólka Panieńska i Kalinowice. Założycielem i organem prowadzącym Zespół jest Urząd Gminy Zamość. Nadzór pedagogiczny nad placówką sprawuje Kuratorium Oświaty w Lublinie.
Baza szkoły
Szkoła posiada:
- nowoczesną pracownię komputerową z dostępem do Internetu
- przestronną aulę (przeznaczoną do organizowania imprez i uroczystości
- bibliotekę
- stołówkę
- salę gimnastyczną
- boisko do gry w piłkę nożną
- boisko do gry w siatkówkę
- kolorowy i bezpieczny plac zabaw dla najmłodszych
- świetlicą
- nowoczesnym sprzętem TV
- profesjonalnym systemem nagłaśniającym
- nowoczesną tablicą multimedialną
Zajęcia pozalekcyjne
Na terenie placówki prowadzone są liczne zajęcia pozalekcyjne, co daje uczniom szansę na rozwijanie swoich zdolności i zainteresowań. Proponujemy:
- koło matematyczne
- koło języka niemieckiego i języka angielskiego
- koło polonistyczne
- koło ortograficzne
- koło informatyczne
- koło biblijne
- koło muzyczne
- zajęcia sportowe SKS
- koło plastyczne
przedmiotowe zajęcia wyrównawcze
O przedszkolu
Do przedszkola uczęszczają dzieci w wieku od 3 do 6 lat.
Sale dydaktyczne są bogato wyposażone w meble i pomoce dydaktyczne. Przedszkole posiada szatnie, plac zabaw oraz pomieszczenia wspólne ze szkołą: stołówkę, świetlicę, gabinet pomocy medycznej, bibliotekę, salę gimnastyczną.
Kadra pedagogiczna posiada kwalifikacje niezbędne do pracy na stanowisku nauczyciela wychowania przedszkolnego oraz dodatkowe kwalifikacje w zakresie edukacji wczesnoszkolnej.
Metody pracy
Stosowane są nowoczesne metody pracy, które zapewniają wychowankom atrakcyjny, twórczy i aktywny sposób na osiąganie sukcesów rozwojowych. Są to:
Zabawa, jako podstawowa forma kształtowania pozytywnych zachowań dzieci.
Metody podające: opowiadanie, pogadanka, historyjka obrazkowa, wiersze, piosenki, praca z tekstem.
Metody problemowe: gry dydaktyczne, giełda pomysłów - "Burza mózgów", inscenizacja.
Metody aktywizujące: drama, wystawa, pokaz.
Metody praktyczne: ćwiczenia, gry intelektualne.
Ponadto codzienną praktykę pedagogiczną wzmacnia się o elementy:
"Metody Ruchu Rozwijającego" Weroniki Sherborne - zabawy ruchowe uczące świadomości własnego ciała i otaczającej przestrzeni, usprawnianie ruchowe, dzielenie przestrzeni z innymi osobami oraz nawiązywanie z nimi bliskiego kontaktu za pomocą ruchu i dotyku.
Pedagogiki zabawy "Klanza" - zabawy i zajęcia ze wszystkich obszarów edukacji.
Odimiennej nauki czytania według dr Ireny Majchrzak.
Kinezjologii edukacyjnej Paula Dennisona.
Muzykoterapii, relaksacji.